Harp

Denk jij ook soms: ‘waarom klinkt dit Ierse deuntje als ik het speel nu niet écht zoals je het op een opname hoort?’

Laat je onderdompelen in de sfeer van de Keltische melodieën en dans tunes. Muziek die recht naar je hart gaat of je voeten doet wiebelen op de onweerstaanbare dansritmes.

We leren muziek aan zoals de oude Ieren het altijd gedaan hebben: door te luisteren, kijken en na te spelen. We gaan op zoek naar wat deze muziek net zo fris en levendig of juist hartstochtelijk en intiem maakt en ontdekken manieren om de verschillende versieringstechnieken en ritme interpretaties naar ons hand te zetten.

Reidun discovered the celtic harp (Irish harp) in 1989 and teaches it since 1993. She studied the classical harp with Sophie Hallynck at the “Academie Royale de Musique” in Liege, Belgium, for two years, and at the “Musikhochschule Aachen” (Music College) with Helga Storck, combined with studies in musical education. She played in several folk/trad bands, such as “Amorroma/Les Tisserands” (Belgium; CD & DVD projects), and AeNicht (Germany) or “Fasire” (Germany).