Venster op het oosten

We duiken onder in de feestelijke en ongetemde sferen van de Balkan en de vrolijke, of juist diep melancholieke Klezmer.  We gaan improviseren, leren, en keihard werken aan onze zangtechniek en instrumentbeheersing. We gaan genieten van de grenzeloze gezelligheid, de duizelingwekkende maatsoorten en wonderbaarlijke toonladders, die nog lang zullen door dreunen in ons hoofd en hart. De tradities houden we keurig in ere, maar we bieden weinig verzet als we ons mochten verliezen in een paar razende improvisaties. Het Venster op het Oosten weekend is geschikt voor muzikanten en zangers die het beginners stadium voorbij zijn en redelijk vertrouwd zijn met hun instrument of stem. Maar ook voor vergevorderde muzikanten is er genoeg uitdaging!
Venster op het Oosten vindt traditioneel plaats in september. De avonden zijn nog zomers en we zitten graag rond de vuurkorf op het terras met onze waterpijp met geurige appeltjestabak.